Apr 11, 2011

TIP elak jadi mANGSA GANGUAN SEKSUAL...

              MARAH!!! APABILA DIJADIKAN GANGUAN SEKSUAL?tETAPI ADA KALANYA KAMU YANG SEBENARNYE MEMBENARKAN DIRI MENJADI GANGUAN SEKSUAL.olEH ITU,janganlah nK PERANGKAP DIRI SENDRI....unTUK dijadikan mangsa SEKS!!


                   1.JANGAN BERPAKAIAN SEKSI
 pakaian yang menjolok mata :nie larh punCA segala masalah ..dh kata lelaki mudah terdorong hendak melakukan seks...pantang lihat wanita seksI perh naik larh an...SO jaga larh etika berpakaian k... wahai kaum wanita ..

                    2.PERGAULAN YANG TIADA BATASAN
emmh x salah larh nk berkawan...fun an ad kawan..but ada batasan gak ketika bergaul lelki n perempuan..mEMBERikan kebebasan untuk lelaki bercakap dan menyentuh tanpa batasan itulah yang menjerumus kearah ganguan seksual..

                   3.HORMATI DIRI KAMU
ERtinya jangan terlalu mudah membenarkan lelaki menyentuh kamu walaupun tidak ada tujuan yang mencurigakan .TIdak kira larh lelaki untuk rapat ngn kamu ..even ayah adik-beradik lelki pown sukar dipercayai ini kan org yang bukan ad pertalian darah dengan kita.HORMATILAH DIRI KAMU DARIPADA DIPERLAKUKAN SESUKA HATI!!

                   4.HAD DALAM BERGURAU
AISSHH biasa larh kalo kita dah bergurau senda mesti larh lupa diri sekejap..HAHAHA...mana tidak nyer kita akn bertepuk tampar tanpa segan silu dengan lelaki..INI tidak sepatutnyer timbul sebb kita an perempaun tahu batasan pergaulan dengan lelaki..ikat dri kita dengan batas-batas pergaulan..

                  5.ELAK KELUARKAN SEBARANG PERKATAAN LUCAH
wei berbicara lucah nie merendahkan  maruah seorang wanita ..kita x sepatutnya menjadi peransang kepada hawa nafsu lelaki dengan berbicara berbau lucah...FAKTR ini larh ynag menjkadikan lelki lebih berani mengambil kesempatan kepada kamu...adoh ai..ish lupa larh peribahasa yang bantal2...hahhaha..MAAF yer...

selamat membaca dan beramal..INI hal serius !!!..hihihi

No comments:

Post a Comment